woensdag 6 februari 2013

The Impossible (film)

                                                                                                                              Bron
The Impossible is een film, uitgekomen eind 2012, die vrij bekend is. Het is gebaseerd op een waargebeurd verhaal. In 2004 werd Thailand, en vele andere landen rond de Indische Oceaan, getroffen door een tsunami. Dit gebeurde 26 december 2004, de 2de kerstdag dus. Veel mensen werden getroffen, zo ook een familie uit Spanje. De film is gebaseerd op het verhaal van deze familie, en vader, moeder, en 3 zonen. Ik heb de film gezien, en ga mijn mening erover vertellen. 


                                                                                                                             Bron
Dit is de familie waarop de film gebaseerd is. Ze komen uit Spanje.
                                                                                                                              Bron
En dit is van de film. Ik zal nu de acteurs laten zien.
                                                                                                                                                                            Bron + Bron
De moeder, Maria, wordt gespeeld door Naomi Watts. Links zie je Naomi in de film, rechts gewoon. Ik vind dat ze echt geweldig was in de film, de film draaide natuurlijk om het gezin, maar de moeder en een zoon werden het meest getoond. 
                                                                                                                                                                                            Bron + Bron
Ewan McGregor speelde de vader. Hij kwam minder in beeld dan de vrouw, alleen in het begin en naar het einde toe. Ik vind dat hij ook goed was in de film. Mij lijkt het erg moeilijk om in deze film te acteren, maar ik vind dat alle personages heel goed gespeeld werden.
                                                                                                                                                                                            Bron + Bron
Dit is Tom Holland, hij speelde Lucas, de oudste zoon. Samen met de moeder, was hij het meest in beeld. Ik vind dat hij geweldig was, zoals ik al zei, lijkt het me een moeilijke film om in te spelen. Zeker als je nog zo jong bent. Lucas in 13 in de film.
                                                                                                                                                                      Bron + Bron
Dan de middelste zoon, Tomas. Hij word gespeeld door Samuel Joslin. Tomas is 7 en een half in de film. Ik vind hem heel schattig, maar ook goed. De film is serieus, en ik vind het dan ook knap dat de 3 jongens het zo goed hebben gedaan.
                                                                                                                                                                       Bron + Bron
En dan als laatste, de jongste zoon, Simon. Oaklee Pendergast speelt hem. Simon is 5 jaar. De 2 jongste zonen en de vader staan het minst in de kijker. Vooral de moeder en Lucas worden getoond. 
                                                                                                                              Bron
Hier zie je Maria (de moeder) en Lucas (de oudste zoon). De film gaat vooral over hen, ze beleven heel wat. Maria is het zwaarst gewond, maar gelukkig heeft ze Lucas nog. Samen geraken ze met hulp van andere mensen bij het ziekenhuis, waar Maria verzorgd word. De vader en de 2 jongste zonen zijn ergens anders, en later in de film komen zij weer in beeld.
                                                                                                                                                                                               Bron
Ik vond de film heel goed, het raakte me echt. Ik werd erg emotioneel, het is echt een ontroerende film. Ik vind hem heel goed. Het is wel een serieuze film, en je ziet hoe ze proberen te overleven nadat de tsunami is gekomen. Op IMDb kan je van films een cijfer zien, ik zal dat er ook bij zetten. Ik zal ook mijn cijfer geven.
IMDb-cijfer: 7,7
Mijn cijfer: 9
Ik kan de film zeker aanraden. Ik vind het vooral ook interessant omdat het waargebeurd is. Een hele goede film, zeker een aanrader.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten