zaterdag 18 mei 2013

Eurovisie Songfestival 2013 Finale - Mijn favorieten!

Vanavond vind de finale van het Eurovisie Songfestival 2013 plaats. Dit jaar wordt dat georganiseer door Zweden, aangezien Loreen (van Zweden) vorig jaar won met het nummer Euphoria. Dinsdag en donderdag waren de halve finales, ik heb ze allebei gezien. Ik heb een paar favorieten, en die zal ik even delen. Lees verder voor meer info over de finale vanavond!

Hier zie je Euphoria van Loreen, de winnaar van vorig jaar. Er zijn 26 landen in de finale, ik zal even alle landen hieronder zetten.


01FrankrijkAmandine BourgeoisL'enfer Et Moi
02LitouwenAndrius PojavisSomething
03MoldaviëAliona MoonO Mie
04FinlandKrista SiegfridsMarry Me
05SpanjeESDMContigo Hasta El Final
06BelgiëRoberto BellarosaLove Kills
07EstlandBirgitEt Uus Saaks Alguse
08Wit-RuslandAlyona LanskayaSolayoh
09MaltaGianlucaTomorrow
10RuslandDina GaripovaWhat If
11DuitslandCascadaGlorious
12ArmeniëDoriansLonely Planet
13NederlandAnoukBirds
14RoemeniëCezarIt's My Life
15Verenigd KoninkrijkBonnie TylerBelieve In Me
16ZwedenRobin StjernbergYou
17HongarijeByeAlexKedvesem
18DenemarkenEmmelie de ForestOnly Teardrops
19IJslandEythor IngiÉg Á Líf
20AzerbeidzjanFarid MammadovHold Me
21GriekenlandKoza Mostra ft. Agathonas IakovidisAlcohol Is Free
22OekraïneZlata OgnevichGravity
23ItaliëMarco MengoniL'Essenziale
24NoorwegenMargaret BergerI Feed You My Love
25GeorgiëNodiko Tatishvili & Sophie GelovaniWaterfall
26IerlandRyan DolanOnly Love Survives


Er zijn 6 landen die rechtstreeks naar de finale konden gaan. Frankrijk, Spanje, Italië, United Kingdom, Duitsland, en het gastland Zweden. Hierboven zie je Natália Kelly met Shine, van Oostenrijk, zij was in de eerste halve finale, maar is niet door naar de finale. Jammer, ik vond haar heel goed!
Dan zal ik nu de rest van mij favorieten tonen, deze zijn allemaal in de finale.
Bonnie Tyler met Believe In Me, zij was dus rechtstreeks door naar de finale. Ik vind haar goed, voor mij mag ze wel winnen.
Emmelie de Forest met Only Teardrops, van Denemarken. Zij is een van de grote favorieten, en terecht! Ik vind het lied heel leuk en ook de presentatie.
Zlata Ognevich met het nummer Gravity, van Ukraïne. Ik vind dit ook een mooi lied, blijft in mijn hoofd zitten. 
Ierland stuurde Ryan Dolan met het lied Only Love Survives. Ik vind het een goed lied, catchy nummer.
Azerbeidzjan, dit is Farid Mammadov met Hold Me. De man in de glazen kist moet zijn emotie voorstellen. Ik vind het een goed lied en de voorstelling ook.
Dit is Krista Siegfrids met Marry Me, en zij is van Finland. Ik vind dit een heel leuk lied, het is denk ik het vrolijkst van mijn favorieten. 
Dit is een duet, Sophie Gelovani en Nodi Tatishvili met het lied Waterfall van Georgië. Ik vind dit een heel mooi lied, een mooi duet!
Voor Nederland gaat Anouk, met het nummer Birds. Ze zit ook in de finale. Ik vind het een mooi nummer, het is rustig, en wel speciaal. 
En dan België! Dit jaar was het de beurt van Wallonië. Roberto Bellarosa met het mooie lied Love Kills. Ik vind het echt een goed lied, we zitten in de finale! Gewoonlijk wint België niet, maar ik vind het lied wel heel goed. Laten we hopen op het beste!

En dat was het! Ik vind de meeste liedjes wel goed, dit zijn mij favorieten. Van mijn favorieten vind ik Denemarken, Azerbeidzjan en Georgië het beste, denk ik. Het is moeilijk, ze zijn allemaal goed!

Je kan kijken vanavond om 21.00 uur op één. 



Bronnen:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten