woensdag 29 mei 2013

Studie Tip - Plannen

De examens komen eraan (in België toch)! Iedereen zegt altijd dat je een planning moet maken enzo. Maar als ik dat maak, dan houd ik me daar eigenlijk nooit aan. Toch moet je wel een beetje plannen. Je hoeft niet persé een planning te maken, maar ik ga een paar tip geven om toch ervoor te zorgen dat je alles op tijd leert.

Examenrooster

Schrijf eerst en vooral ordelijk je examenrooster op. Dan heb je een goed zicht erop. Ik heb nu bijna 2 weken examens (2 weken min 1 dag), dat is dus best wel lang. Dan zou je je best concentreren op de vakken die je eerst hebt. 

Kijk hoeveel je moet leren per vak

Kijk ook eens wat je allemaal moet leren, van sommige vakken weet je gewoon dat je meer moet leren dan voor andere. Zit 1 van de grote vakken ergens in het begin van je examenrooster? Dan kan je daar best voor leren eerst. De vakken die je als laatste hebt, laat je best even liggen. Daar kan je een deel van doen, maar concentreer je het best op de eerste (moeilijke) vakken.

Leer wanneer je kan

Als je een keer geen of weinig huiswerk hebt, gebruik die tijd dan om voor de examens te leren. Je kan samenvattingen maken, of echt leren. Zeker woordjes (van Frans, Engels of Latijn) zijn heel belangrijk. En in het weekend leer je natuurlijk ook.

Samengevat

Dus even op een rijtje: eerst je examenrooster opschrijven, dan kijken welke vakken het moeilijkst zijn en welke je eerst hebt, dan leren voor die vakken of samenvattingen maken.

Dit waren een paar van mijn tips! Dit is mijn mening, het zijn gewoon tips. Er is geen vaste regel voor ofzo, je moet het zelf het best weten. Maar je start best op tijd met leren, want zeker als je heel veel hebt ga je anders in de problemen komen. Succes! :)

Bronnen foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten