dinsdag 9 juli 2013

Make-up op vakantie

Als je op vakantie gaat je gaat veel zwemmen, is het niet handig om veel make-up op te doen. Het makkelijkste is om gewoon geen make-up op te doen. Maar als je nu persé make-up op wilt doen, heb ik hier wat tips.

Gezicht

Als je veel gaat zwemmen, is een foundation hoofd niet handig. Door het water gaat de foundation eraf, of erger, het gaat vlekken. Dat zie je hard. Al helemaal als je nog blush, bronzer en/of highlighter ophebt. Doe gewoon zo weinig mogelijk van deze dingen op. Een beetje foundation, eventueel plaatselijk. Een beetje poeder, niet te veel. En probeer gewoon geen blush/bronzer/highlighter te gebruiken. Als je het echt wilt dragen, doe dan 1 van de 3, en een heel klein beetje.

Je kan ook eens zoeken naar een waterproof foundation. Volgens mij bestaat dat wel, maar ik heb het nog nooit gezien.

Ogen

Ook draag je best zo min mogelijk oogmake-up. Vooral mascara, in water gaat dit helemaal rond je ogen zitten. Je kan natuurlijk waterproof mascara gebruiken, maar pas ook hier mee op. Test dit eerst even onder de douche. Er bestaan ook waterproof oogpotloden en eyeliners. Maar doe ook niet te veel waterproof make-up op, dan zal het waarschijnlijk ook niet meer goed werken.

Wat betreft oogschaduw, mijn tip: draag gewoon geen oogschaduw. Draag hooguit wat waterproof eyeliner/oogpotlood en waterproof mascara, maar geen oogschaduw. 

Wenkbrauwen

Dit is op zich niet zo erg, je kan je wenkbrauwen wel bijtekenen als je wilt. Als je daarna een wenkbrauwgel gebruikt, zal het redelijk goed blijven zitten. Toch zullen je wenkbrauwen er niet hetzelfde uitzien na een duik. Probeer je wenkbrauwen licht bij te tekenen. Dan valt het minder op dat er wat weg is als je uit het zwembad komt. Ik teken ze altijd wel bij, maakt niet zoveel uit als het eraf gaat.

Lippen

Voor de lippen zou ik ofwel niks opdoen, ofwel lipbalsem, ofwel lipgloss. Je lipproduct gaat er sowieso af. Wanneer je een lipstick gebruikt, kan er nog wat kleur rond je mond blijven hangen. Dus een lipbalsem of een lichtgekleurde lipgloss. Neem dit ook gewoon mee in je tas, dan kan je je lippen direct bijwerken.

Zonnebrandcrème

Voor de rest, smeer je goed in met zonnebrandcrème! Dit moet je tussendoor ook doen, zeker als je bent gaan zwemmen. Het is ook niet handig om zonnebrand op te doen als je veel make-up ophebt. 

Ikzelf doe een heel klein beetje make-up op. Meestal een klein beetje foundation plaatselijk, mijn wenkbrauwen, ik krul mijn wimpers en doe wat lipbalsem op. Hopelijk hadden jullie hier wat aan! Doe gewoon zo weinig mogelijk :) Geniet van jullie vakantie!


Bronnen foto's:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten